Top 10 Fouten-in-promoteksten

 
FOUT NUMMER 1: GOEDKEURING VRAGEN

Waarom worden jouw (web)teksten op z'n hoogst vriendelijk gelezen? Maar besluit vervolgens (bijna) niemand om jouw betaalde dienst af te nemen? 

Omdat je - heel menselijk, maar niet effectief - door de potentiële klant aardig gevonden wil worden.

Of deskundig.

En je in je webteksten te veel aanstuurt op goedkeuring van jou als persóón!

Fout.

Het gaat niet om jou, het gaat om de klant.

Het gaat om de dienst die je te bieden hebt en in hoeverre die in staat is jouw klanten te helpen bij het verwezenlijken van hun doelstellingen.

Dát is het enige wat telt. 

Daar dient de tekst over te gaan. 

Alleen daarover.

Dat jij het bent die dienst levert is - grof gezegd - totaal onbelangrijk.

Als na afloop blijkt dat jij een naar mens blijkt te zijn, maar de klant heeft het resultaat geboekt dat hij of zij wilde, is hij of zij tóch tevreden!

STELREGEL 1: VRAAG IN JE PROMOTEKST NIET OM GOEDKEURING VAN JEZELF ALS PERSOON.
 Geplaatst door om 10:20